September 6, 2009

Pandang Dari Sudut Yang Tidak Sempurna 2

Apa yang anda perasan di dalam pagar belah sana? Lokasinya adalah di belakang umah ila. Yang memisahkan hanyalah pagar..

Terimalah aku, sefitrah asalku
Terimalah aku, seperti kejadianku
Terimalah aku, sebagai manusia, aku tak mahu menjadi binatang
Terimalah aku, sesujud hambaMu
Terimalah aku, segenap milikMu
Emm.. gambar ni ila amik melalui tingkap dapur umah. Dekat je kan.. anda perasan tak apa maksud ila? Ya betul.. tanah perkuburan. Tak jauh je.. ni tanah perkuburan bagi keluarga yang berpangkal nama 'Wan'.. tp orang yang takde nama Wan pun boleh juga.. cuma kebanyakannya gitula..
Ila selalu ditanya.. tak takut ke duk umah dekat ngan kubur? Mesti tergelak dengar.. Alhamdulillah.. sejak lahir lagi, takde lagi melalui saat takut berkenaan kubur ini. InsyaAllah, harap2 sampai bila2 takde apa2 yang menakutkan akan berlaku.
Cuma ia banyak menginsafkan diri. Setiap kali ada kematian, kami berpeluang untuk melihat melalui tingkat atas umah.
Pandang dari sudut yang tidak sempurna.. tapi ada keinsafan yang terbit dari hati. Apakah aku cukup amalannya untuk menemui Tuhan Yang Maha Esa. Sesungguhnya.. aku amat kerdil di sisiMu Ya Allah.

Andaiku tahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku
Andaiku tahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku
Aku takut akan semua dosa-dosaku
Aku takut dosa yang terus membayangiku
Andaiku tahu
Malaikat bakal menjemputku
Izinkan aku
Mengucap kata taubat padaMu
Aku takut akan semua dosa-dosaku
Aku takut dosa yang terus membayangiku
Ampuni aku
Dari segala dosa-dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertaubat padaMu
Aku manusia
Yang takut neraka
Namun aku juga
Tak pantas di syurga
Andaiku tahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku
Mengucap kata taubat padaMu
Aku takut akan semua dosa-dosaku
Aku takut dosa yang terus membayangiku
Ampuni aku
Dari segala dosa-dosaku
Ampuni aku
Menangis ku bertaubat padaMu

No comments:

Post a Comment