September 6, 2009

Nota-Nota Kecil



Ntah berapa tahun agaknya ila x buka kotak merah di umah kat kampung. Walaupun tempatnya dah berubah sejak adik mengemas bilik itu. Emm.. tapi kali ni ila rajinkan diri selongkar kotak tu semata-mata untuk mengambil gambar-gambar lama di UUM dulu..

Tapi tak sangka pulak terjumpa nota-nota kecik.. teringat dulu ila pernah meluahkah masalah pada seorang kawan.. dan ila terima nota ini..

"Bila ada orang datang cerita masalah pada kita, bukan bermakna dia letak beban suruh sama-sama pikul, tapi sebenarnya kita akan mula belajar menilai erti sebuah kehidupan"

So sweet.. Bila ada sesuatu perasaan menyusup halus di hati..

"Ada orang baru mengerti kekuatan atau powernya satu perkataan lima huruf yang disusun menjadi sedap di sebut dan indah kalau dapat merasa.. R.I.N.D.U.. "

Setiap orang ada impian dalam hidupnya.. dan semangat sekali bila terima nota ini..

"Kalau impikan suatu yang indah dan baik. InsyaAllah.. benda tu akan jadi kenyataan. Buatlah apa yang patut kalau tak hari ni, esok.. lusa.."

Sungguh istimewa menjadi seorang perempuan, terutama sekali seorang ibu..

"Perempuan memang berperwatakan lemah tapi hati kering. Nasihatnya lembut tapi tajam. Suara pula rendah tapi renungannya menusuk. Tangisan perempuan pula sayu, tapi cukup untuk orang lain faham. Dan langkahnya lembut tapi hatinya tetap kering untuk terus redha hadapi dugaan.."

Dan akhirnya.. nota yang diambil dari sebuah majalah kartun.. dalam lawaknya cerita kartun ada jugak keseriusannya.. Menarik jugak..

"I always feel lonely, but for the first time in my life, i feel complete loneliness"


Sekadar sisipan nota-nota kecik yang telah bertahun2 tersimpan secara tidak sengaja. Sekadar berkongsi apa yang ada..

No comments:

Post a Comment